Eindexamenleerlingen van Gilde Opleidingen starten een pop-uprestaurant. Op die manier leren ze een horeca-onderneming van A tot Z te runnen.
Zeven weken lang gaan de vijftien studenten van de opleiding manager/ondernemer horeca van Hotelschool Venlo, onderdeel van Gilde Opleidingen, met het pop-upconcept aan de slag. Dat doen ze onder de noemer ‘Proef de kunst!’. Het gaat om drie verschillende restaurants die op verschillende locaties voor paar weken uit de grond worden gestampt. Eén ding hebben ze gemeen: lekker eten en genieten van kunst gaan hand in hand.
Ervaring
Voor €37,50 kunnen gasten genieten van een viergangendiner met wijnarrangement. Twee dagen in de week kunnen zo’n vijftig gasten op een avond terecht voor een menu dat is geïnspireerd op mode of (straat)kunst of in een omgeving vol met kunst. Veertien avonden in totaal openen de restaurants hun deuren. Kapel Mariadal in Venlo vormt vijf weken lang een pop-uplocatie en is samen met culinair ondernemer Maurice Arends en Hotelschool Venlo initiatiefnemer van het project. Teammanager Hotelschool Venlo André Duijhuisen: ‘In dit concept krijgen de eindexamenleerlingen de kans een restaurant van grond af aan op te zetten. Van de themakeuze en de financiën tot de inrichting en aankleding van het menu. Een bijzondere ervaring voor de studenten, die in een schoolomgeving nooit mogelijk zou zijn geweest.’