SBB start een campagne om nieuwe leerbedrijven te werven. De boodschap: met het aanbieden van een leerwerkplek haal je de toekomst in huis!
Met de campagne wil SBB duidelijk maken dat het aanbieden van leerwerkplekken goed is voor de student, maar ook voor het bedrijf zelf. Bedrijven die nog niet als leerbedrijf erkend zijn, krijgen tijdens de campagne informatie over de voordelen van het binnenhalen van mbo-stagiaires. De boodschap is helder: door leerwerkplekken beschikbaar te stellen, kom je als bedrijf in contact met de nieuwste technische ontwikkelingen. In deze snel veranderende tijd geen overbodige luxe.
Maatschappelijk belang
Daarnaast wordt in de campagne ook het maatschappelijk belang van praktijkopleiden onder de aandacht gebracht. De mbo-scholen kunnen hun opleiding niet aanbieden zonder voldoende stageplekken. SBB hoopt dan ook dat de campagne bijdraagt aan voldoende goede stageplaatsen en leerbanen voor mbo-studenten.
Radiospots
De campagne start met het uitzenden van radiospots gericht op werkgevers. De spots zijn sinds 22 juni te horen op NPO1 en Radio 538. Tijdens de actieweek ‘SBB on tour’, vandaag gestart, bezoeken adviseurs praktijkleren van SBB zo veel mogelijk leerbedrijven.