Nuffic, de Nederlandse organisatie voor internationalisering in het onderwijs, lanceert deze week een nieuwe campagne: Wereldklasse. In het kader hiervan brengt MBO-today een vierluik, waarin de meerwaarde van internationalisering in het mbo vanuit vier perspectieven wordt belicht.
Internationalisering is overal. Iedereen komt tegenwoordig in aanraking met andere landen en culturen. Via werk, school en in de buurt. Van buitenlandse toeleverancier, Europese wetgeving tot het multiculturele voetbalteam. Maar hoe zorg je ervoor dat studenten de kennis, vaardigheden en houding ontwikkelen om zich optimaal staande te houden op de internationaal georiënteerde arbeidsmarkt en interculturele samenleving? Hoe gebruik je internationalisering voor innovatie en verrijking van je curriculum? Op welke manier kan internationalisering jou als docent inspireren en ontwikkelen?
Al deze onderwerpen komen aan bod in de campagne ’Wereldklasse’ waarin Nuffic je toont wat de meerwaarde van internationalisering in het mbo is.
Vier perspectieven
In de campagne vertellen verschillende personen wat de betekenis van internationalisering is voor hun leven, school en werk. In het vierluik op MBO-today maak je alvast kennis met docent Saïd, student Gamze, retail expert Leo en opleidingsdirecteur Margo.
Binnenkort kun je deze vier ervaringsdeskundigen volgen op www.nuffic.nl/actueel. Op www.nuffic.nl/mbo vind je verder allerlei informatie over internationaliseringsactiviteiten in de eigen omgeving en in het buitenland, subsidies en de trainingen van de Nuffic Academy.